Мicцевий час:
Про реформу освіти

17 травня у прес-центрі «Чиста політика» відбувся «круглий стіл» на тему: «Реформа освіти. Проблеми, перспективи та шляхи вирішення».

 Організаторами заходу стали ГО «Платформа освітніх ініціатив» та ГО «Добровольці».

 До обговорення було запропоновано наступні питання:

  1. Перспективи реформування  шкільної освіти:

–    новий зміст навчання НУШ;

–    реалізації компетентнісного підходу в освіті.

  1. Проблеми провадження реформ: 

–    рівень комунікації між учасниками освітнього процесу;

–    методичний супровід учителів НУШ;

–    створення освітнього середовища з акцентом на зміст, а не на форми.

  1. Шляхи вирішення нагальних проблем: 

–    публічне обговорення вищезазначених проблем;

–    ефективне використання субвенцій НУШ;

–    створення умов для вчителя в реалізації освітньої реформи;

–    підняття престижу професії вчителя.

 Розпочав круглий стіл керівник ГО «Добровольці» Сергій Гривко, який наголосив на тому, що питання реформування освіти турбує зараз багатьох, як і інші зміни в державі, але цей процес зіштовхується з різнми проблемами місцевого рівня, а тому ми самі маємо створити зворотній зв’язок для покращення реформ.

 Про стан реформування освіти в області доповіла методист методичного центру Управління освіти ЧМР Алла Йовенко:

 – Наші вчителі долучилися до загальнодержавної реформи освіти й почали працювати за новими державними стандартами, для чого 108 вчителів початкових класів пройшли належну заочну та очну перепідготовку. Вже другий рік поспіль Чернігівська ЗОШ І ступеня №25 бере участь в експерименті опробовування реформи – пілотному проекті НУШ. За рахунок державних субвенцій навчальні заклади належно підготували до навчального року, а педагоги постійно займаються самоосвітою та підвищенням кваліфікації.

 Головний спеціаліст Управління освіти і науки ОДА Світлана Жук відмітила, що 10193 першокласника 1 вересня 2018 року розпочали навчання в НУШ, для чого було виділено належне державне фінансування (35,724 млн. грн. субвенцій) та кошти місцевих бюджетів (майже 27 млн. грн.), які розподілили на матеріально-технічне забезпечення шкіл, також обладнали 2 інноваційні навчально-тренінгові класи для підготовки вчителів, наразі ж уже йде підготовка до наступного навчального року.   

 Методист відділу методики початкової освіти ЧОІППО ім. Ушинського Любов Шоколенко зауважила, що реформа освіти продовжується й надалі, а тому пріоритетним завданням ЧОІППО ім. Ушинського є підготовка педагогічного складу до роботи в умовах НУШ, для чого оновлено традиційну систему підвищення кваліфікації педагогів, модернізовано матеріально-технічну базу інституту, в тому числі, залучено до використання тренерами мультимедійну навчально-освітню систему «КМ Меdіа Еd Рrofі», завдяки чому минулого року заклад підготував 1293 вчителя початкових класів (проводячи навчання в 9 територіальних пунктах області), також підготовлено 4 тренера в області, котрі потім підготували 35 регіональних тренерів-педагогів. Після завершення тренінгів вчителі отримували в допомогу методичний посібник, що містив продовження тренінгових завдань, а також можливість шляхом супервізії (наставництва) вести свою практику.

 Завідувач кафедри інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій ЧОІППО ім. Ушинського Дмитро Покришень повідав, що для нього є особливо важливим широке використання інформаційних технологій в НУШ, але при цьому програмне забезпечення має бути відповідного якісного рівня, саме тому в ЧОІППО ім. Ушинського використовують 2 програми вітчизняного чернігівського виробника «КМ Меdіа Еd Рrofі» (для початкової освіти та математики в старших класах), які є дуже зручними й практичними (а особливо приємно те, що в відео-роликах можна побачити наше місто).

 Головний редактор мультимедійного видавництва «Країна мрій» Тетяна Роєва висловила щире враження від великого обсягу проведеної роботи в реформуванні освіти та розповіла про свою унікальну мультимедійну навчально-освітню систему «КМ Меdіа Еd Рrofі» (яку вона представляє і рекомендує втілювати на практиці, адже наразі в країні аналогів немає), її розробку згідно стандартів та високу конкурентоздатність, а також про те, що зараз процес втілення цієї вдалої програми йде мляво і не має офіційної державної підтримки, хоча й відповідає усім потребам НУШ та дуже допомагає вчителям і подобаєься дітям тих класів, де програма вже використовується експериментально.

 Представниця ГО «Платформа освітніх ініціатив» Надія Грицик зазначила, що хід реформ залежить від усіх нас, тому всі ми маємо бути ініціативними, а вчитель має отримати максимум інструментів для практики, щоб дітям хотілося йти до школи.   

 Директор КЗ «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр №2», депутат ЧМР Регіна Гусак поділилася успішним досвідом використання мультимедійної навчально-освітньої системи «КМ Меdіа Еd Рrofі» (яку отримали в подарунок) у своєму закладі, подякувала розробникам за таку можливість безкоштовного використання продукту місцевого товаровиробника та відзначила те, що дітям з особливими освітніми потребами ця програма теж подобається.

 Директор ЗОШ №21, депутат ЧМР Інна Левченко вважає, що сучасні люди відрізняються від прийдешніх поколінь, а тому завдання НУШ виховати нове покоління, яке отримає практичні знання та зможе їх застосувати, для чого важлива кадрова та матеріальна база, що цьогоріч є на високому рівні, але ще не вистачає якісної медіа-підтримки та гарного інтернету.

 Директор ЗОШ І ступеня №25 Наталія Кириленко подякувала за пілотний проект нового державного стандарту у навчанні, що втілюють на практиці 2 молоді вчительки, від чого діти й батьки отримали задоволення (батьки часто навіть намагаються обрати саме молодого вчителя своїй дитині), висловила задоволення стосовно матеріально-технічного забезпечення навчального процесу (що тримає на контролі Управління освіти ЧМР) та підсумувала, що діти вже зараз мають велику мотивацію до навчання і будуть й надалі отримувати якісне навчання, якщо вчителі будуть щасливі.   

 Вчитель 1-го класу ЗОШ №12 Наталя Шедько з великим захватом розповіла про власний досвід використання мультимедійної навчально-освітньої системи «КМ Меdіа Еd Рrofі», з якою вона стала щасливою вчителькою і мамою (бо отримала більше вільного від роботи часу для особистого життя) та й надалі б хотіла продовжити таку співпрацю (але це залежить не від неї самої), а діти від користування цією дидактичною програмою навчилися мислити та проявляють більшу цікавість й захоплення від навчання.

 Заступник декана факультету фізичного виховання НУ“ЧК” Олена Воєділова переконана, що вчителів не слід перепідготовувати, а варто їх готувати належним чином, але зараз реформа вищої освіти не встигає за НУШ (майбутні вчителі ще не мають належної матеріально-технічної бази, котра вже є в початковій школі), але реформа стане актуальною тоді, коли буде співпраця між громадою, владою та бізнесом. Також вона проанонсувала фестиваль європейських освітніх практик, що відбудеться на базі НУ“ЧК” у суботу з метою гуртування освітян регіону й країни та обміну педагогічним досвідом.  

 Завершив «круглий-стіл» Сергій Гривко, який підсумував так:

 – Наразі реформа освіти має певні прогалини, гідної контентної бази вчителям не вистачає, програма освіти дещо складнувата, шкільні приміщення не скрізь готові до вимог реформи, класи перенасичені дітьми, що знижує якість навчання, а якість закупівель дидактичних матеріалів бажано покращити тощо.

Джерело: прес-центр “Чиста політика”